Skip to content

TT Hongli 1/144 – GN-003 Gundam Kyrios

March 14, 2010

About Kyrios

The Kyrios is capable of changing into a high-speed fighter and is the only such unit the Gundam Meisters possess. As such, its capacity to accelerate far outstrips conventional mobile suits and lends a strong advantage in hit-and-run tactics. The weapons container used with its flight mode can be armed to support the unit through multiple missions. It’s a multi-purpose mobile suit and capable of melee combat as well.

Mobile suit mode

Mobile Suit Mode

While in mobile suit mode, Kyrios often performs high speed maneuvers of hit-and-run tactics while firing a barrage with its GN sub-machine gun to cause chaos on the ground. Even though Kyrios has 2 beam sabers, it often resorts its GN Shield for melee combat. The GN Shield transforms into a pincer claw to capture its targets and destroy them with a hidden blade between the claws that incinerates metal upon contact

Mobile Armor Mode

While in an fighter configuration, Kyrios duals as a jet fighter/bomber. During missions that requires fast hit-and-run tactics the tail unit can fire missiles to either destroy incoming aerial units or specific ground targets. It also carries bombs within the “underbelly” of the tail unit. Because of Kyrios’ GN Drive, the fighter is capable of carrying weight that no mobile suit can transport. Thus the tail unit can only be utilized by Kyrios. Without the “tail unit” and its weapon compliments, Kyrios resorts to dog fighting, using its GN Submachine Gun.

Specification
Height:18.9m
Weight:54.8t
Equipment: GN drive
Pilot:Allelujah Baptism

Weapons
GN beam submachine gun x 1

GN shield x 1

Tail Boster

GUNPLA REVIEW

Saya
I will give you some review about this gundam plastic model. first I didn’t make any documentation about this gunpla packaging because I forget to made it, but you can use google to find some article and I recommended you click this one.
1. How to grab this model
This model cost me Rp. 65.000,- and Rp.5.000,- for the delivery charge. I brought this model from dedy (my favorite kaskus seller). I give you recommendation to buy there because he is a trusted seller and he will give you very fast response.

2. Model Quality
Beberapa orang menghujat kualitas dari produk TT hongli karena kualitas plastiknya yang buruk dan tingkat presisinya yang rendah sehingga sulit di rakit. Saya sendiri berpendapat lain karena merakit gundam TT Hongli memberi tantangan yang lebih dibanding merakit gundam buatan Bandai. Pertimbangan bahwa gundam TT Hongli berharga ¼ dari gundam Bandai juga menjadi sebuah pertimbangan bagi kantong mahasiswa. Merakit gundam TT Hongli sampai bisa lebih baik atau paling tidak mendekati buatan Bandai juga merupakan tantangan tersendiri.
Dari kualitas plastiknya sendiri gundam kyrios ini tidak begitu bagus. Plastinya berwarna doff dan tidak mengkilat serti gundam virtue. Tingkat ke tidak presisisian antar part sangat tinggi sehingga tang potong, cutter, lem power glue, dempul, amplas dan kikir akan menjadi peralatan yang tidak bisa terlewat saat merakit gundam ini.
Kesimpulan : Saya tidak menyarankan gundam ini untuk pemula.
3. Peralatan yang digunakan
•    Tang potong Nipper (Rp. 12.000,-)
•    Cutter (Rp. 3500,-)
•    Amplas ukuran 300 dan 600 (@ Rp. 2.000,-)
•    Lem Power Glue (Rp.1.000,-)
•    Dempul Isamu (Rp. 15.000,-)
•    Kikir (Rp. 6.000,-)
•    Kuas (@Rp. 800,-)
•    Cat Enamel (@ Rp. 2.500,-)
•    Top Coat RJ London
Tidak semua bahan bahan tersebut habis dalam sekali pakai lho. Itu hanya harga beli untuk bayangan bagi orang yang ingin mendalami hobby ini.
4. Pengerjaan
Karena saya lupa mendokumentasikan proses pengerjaan maka saya hanya bisa menyertakan foto – foto setelah proses pendempulan.
4.1 Pendempulan

4.2 Pengecatan
5. Pamer
6. Kesimpulan
Keseluruhan :
Gundam kyrios terutama keluaran TT Hongli bukanlah gundam yang saya rekomendasikan untuk pemula. Terlalu banyak seamline dari model ini dan tingkat presisi yang rendah antar part menjadi sebuah kesulitan yang menantang bagi modeler tapi akan sangat menyebalkan bagi pemula.

7 Comments leave one →
  1. great_qmen permalink
    April 21, 2010 10:47 am

    boleh minta informasinya dimana saya bisa membeli gundam TT honglinya?

    Thanx
    Qmen

  2. aspi permalink
    June 30, 2010 3:30 pm

    bagi2 ilmunya dong bro !!
    bijimana caranya ngecatnya pke cat enamel yg harganya 2.500
    merk cat enamelnya apa

    tolong dong bro kasih tau tutorialnya
    pleeeease

    • July 7, 2010 6:39 am

      saya ngga bisa bikin tutorialnya bro,
      kemaren sich pake yang merk avian. lumayan untuk pemula

  3. shabri permalink
    July 20, 2010 11:42 pm

    betul mas, tingkat presisi cukup rendah dan kl mw beli merk cina belilah merk hongli, jgn lw dragon.

  4. Deniar permalink
    July 31, 2010 6:10 pm

    Aku kaget waktu liat harga honglu yg jauh sekalu dr yg punya bandai. Apakah worthed? Saya baru pemula sih, baru coba astray n kyrios tapi keduanya bandai. Yg kyrios tdk menemui kesulitan yg berarti hanya perakitan cukup lama.

    • August 1, 2010 12:22 pm

      Worthed kok,
      kalau saya sich menemukan tantangan yang lebih saat ngerakit hongli

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: